zerem.maim@gmail.com

7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה

אטמים מכניים למשאבות

שיפוץ והחלפת אטמים מכניים למשאבות – למי פונים?

מהנדס החברה אמר לכם שצריך לתקן משאבה תקולה, שנדרש שיפוץ של האטם המכני – ואתם לא בטוחים מה זה אומר? האטם המכני הוא רכיב קריטי בכל משאבה ואם עד עכשיו הכרתם את המונח אך לא ממש התעמקתם מהו – אנחנו נסביר בקצרה: מהו אטם מכני ומדוע הוא כה חשוב במשאבות.

מהו אטם מכני

אטם מכני הוא אטם המורכב משני חלקים: חלק קבוע, הנקרא סטטור וחלק נע המכונה רוטור. שני החלקים צמודים אחד אל השני כמעט לחלוטין כאשר במקרה של משאבות, הרוטור צמוד לציר המחבר בין המנוע למשאבה (ומסתובב יחד עימו) והסטטור מקיף אותו, כאשר הוא מחובר בצמוד לדופן גוף המשאבה. המרווח המזערי שבין שני החלקים מאפשר לרוטור לנוע בתוך הסטטור כאשר אין ביניהם חומר סיכה ואת הקטנת החיכוך ביניהם מספקת כמות זעירה של מים (במקרה של משאבה) הנמצאת בין שני החלקים, מבלי לחדור פנימה.

 

מה חשיבותו של האטם המכני במשאבה?

הימצאותה של משאבה בסביבת מים מחייבת יצירת מצב בו מנוע המשאבה יוכל מצד אחד להניע אותה ומצד שני להיות מוגן מפני מים. נקודת התורפה היא העובדה שהמנוע מחובר למשאבה באמצעות ציר מסתובב ונדרש איטום של החיבור מפני חדירת מים למנוע.

ההמחשה הטובה ביותר למצב שכזה: צוללת. הצוללת מונעת באמצעות מדחפים הנמצאים מחוץ לגוף הצוללת. המנוע שמניע את המדחפים נמצא בתוף גוף הצוללת ומעביר את הכוח המניע למדחפים באמצעות ציר שמסתובב. בנקודה בה עובר הציר דרך גוף הצוללת חייבים להתקיים שני דברים במקביל: הציר חייב להיות מסוגל להסתובב עם מינימום חיכוך, כדי להיות יעיל, ואסור שמים יחדרו לתוך גוף הצוללת. זוהי הנקודה בה מתקינים אטם מכני וזהו אותו מקרה כמו במשאבה.

 

מה גורם לאטם מכני להיכשל?

מכיוון שבאטם מכני אין חומר סיכה ייעודי, מתקיימת רמה מסויימת של חיכוך בין שני חלקי האטם ובסופו של דבר, לאורך זמן, נגרם בלאי אשר מקטין את יכולתו של הרכיב לאטום כראוי את סביבת המנוע. במקרים כאלו מחלחלים מים פנימה ולבסוף יכול להיגרם נזק למנוע. החיכוך יכול להיגרם מכל מיני סיבות אך באופן כללי, ברגע שמדובר באטם – כל אטם – מגיע הרגע בו הוא ממצה את אורך חייו. אטם גומי קבוע פשוט מחליפים. אטם מכני ניתן גם לשפץ, כל עוד מדובר בשחיקה סבירה.

 

אטמים מכניים למשאבות

 

למי פונים כדי לשפץ אטם מכני למשאבות?

כדי לשפץ אטם מכני – או במקרים קיצוניים יותר אף להחליפו – חשוב לפנות לגורם מקצועי ומנוסה בעל מיומנות גבוהה בביצוע המשימה. אטם מכני נשמע כמו רכיב מאד פשוט, אך למעשה, יש בו פשטות שהיא הברקה וכדי להבטיח את פעולתו התקינה לאורך זמן, חשוב מאד לבצע את השיפוץ באופן מדוייק ביותר. אם לא מדייקים, חלקי האטם עלולים לא להתאים באופן מוחלט וזהו המתכון הבטוח ליצירת נזק. מעבר לאפשרות של איטום לוקה בחסר, קיימת הסכנה לעודף חיכוך, אשר יכול להוביל אף לנזק ממשי למנוע.

כאשר אתם מגיעים למצב בו האטמים המכניים במשאבות שלכם מתחילים להראות סימנים של כשל, זו הנקודה בזמן בה עליכם לשפץ אותם – לפני שייגרם נזק ממשי שעלול להשבית את המשאבות למשך זמן ארוך יותר או אף להביא לצורך להחליפן בשלמותן. אז למי פונים? אתם יכולים לשאול, לחפש, להתעניין – או לפנות ישר אלינו.

חברת זרם מים הנדסה בע״מ הינה בדיוק הכתובת שלכם לביצוע שיפוץ לאטמים מכניים של המשאבות שלכם. תוכלו לקרוא בהרחבה על שרות זה שאנו מספקים על ידי הקלקה כאן.

 

מי אנחנו?

חברת זרם מים הנדסה בע״מ הינה חברה בעלת ותק של 30 שנים בתחום המים והמשאבות וצברה ניסיון רב בכל הקשור לטיפול במערכות מים, שאיבה, ביוב וכו׳ עבור גורמים בתעשייה, מוסדות, קבלנים, מפעלים וגם לקוחות פרטיים. החברה מנוהלת על ידי אבי בראל, שייסד את החברה ומשמש כמנכ״ל שלה.

תחת שרביטו של אבי מקפידה החברה, על כלל עובדיה, לשמור על איכות הסביבה, על אהבת הזולת ועל שרות אדיב, מקצועי ואמין.

 

פנו אלינו

אנו תמיד שמחים לתת מענה, לענות על שאלות ולייעץ. אנו עושים זאת 24 שעות ביממה בטלפון שמספרו: 054-3123555. התקשרו אלינו.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס
או התקשרו: 054-3123555

24 שעות
דילוג לתוכן