zerem.maim@gmail.com

7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה

משאבות ביוב

משאבות ביוב טבולות

משאבות ביוב טבולות כשמן כן הן, הן משאבות הטבולות במי שופכין ובעלות יכולת שאיבה של נוזל באיכות ירודה. ישנן מגוון סוגים של משאבות טבולות, המשאבות נבחרות ומומלצות לעבודה על פי הוראות היצרן ונקודת הנצילות של אותה משאבה, משמע בחירה לגובה מים מתאים. כל משאבה נבחרת לפי גובה (לחץ) העבודה והספיקה המבוקשת. מאיצי המשאבה וחוזק המנוע המניע את המשאבה משתנים ביחס לאופי המשימה ותנאי השאיבה.

תמונות מהשטח

משאבות ליניקה עצמית

משאבות ליניקה עצמית בעלות תא יניקה, עם יכולת לשאוב מתחת לפני השטח, מיועדות לשאיבת שפכים ומי תהום, מונעות דיזל\חשמל, אפשרות לנגרר.

משאבות בורגיות

משאבות בורגיות עם יניקה עצמית, מתאימות לעבודה בתנאים קשים של שאיבת שפכים, שמנים, חומרי סיכה, מי ים ועוד. חברתנו מתמחה בטיפול, אחזקה ומכירה של משאבות בורגיות לביוב. משלל יצרנים המובילים בעולם. אנו בוחרים משאבות מים לפי אופי המתקן והצרכים של הלקוח – משאבות בכל הגדלים. אנו בוחרים בקפידה את המשאבה המתאימה מתוך ניסיון רב והיכרות ארוכה עם המשאבות.

פתרונות הביוב והניקוז שלנו

אנו מייצרים ומשלבים את הפיקוד ברמה טובה ואמינה למשאבות ביוב תוך שמירה והגנה על המשאבה ובפרט על יחידת ההנעה. ישנן משאבות ופתרונות שונים לביוב, כגון: משאבות יניקה עצמית (לא טבולות) חיצוניות המסוגלות לשאוב את הביוב מעל גובה השטח, סילוקיות במגוון אפשרויות וגדלים.

לקריאה בהרחבה:

10 דברים שכדאי לדעת על משאבות ביוב טבולות

משאבה טבולה משמשת להעברת נוזלים מנקודה אחת לנקודה אחרת. המשאבה הטבולה שקועה לחלוטין בנוזל שהיא נדרשת לשאוב. אפשר להשתמש במשאבות אלה ביישומי שאיבה רבים ושונים. ישנם יתרונות וחסרונות בשימוש של משאבות ביוב אלו ואחרות ועליהם נרחיב בהמשך.

מהי משאבה טבולה?

משאבה טבולה מיועדת לעבוד עם כל המכלול, המורכבת ממשאבה ומנוע, שקועה לחלוטין בנוזל או במדיום לעיבוד. לסוג זה של משאבה יש מנוע אטום הרמטית אשר צמוד לגוף המשאבה. המארז אטום למים סביב המנוע מתמלא בדרך כלל בשמן כדי להגן עליו מפני נזק על ידי מניעת כניסת נוזל כלשהו העלול לגרום לקצר.

משאבה טבולה פועלת על ידי דחיפה, בניגוד ליניקת נוזל במהלך תהליך השאיבה. זה יעיל ביותר מכיוון שהמשאבה משתמשת בעמוד הנוזל שבו היא שקועה כדי לפעול והאנרגיה לא מושקעת כדי למשוך את הנוזל למשאבה. המנוע מקורר על ידי הנוזל סביבו, ומונע התחממות יתר.

יתרונות וחסרונות של משאבות טבולות

המשאבה הטבולה מציעה כמה יתרונות עיקריים על פני סוגים אחרים של משאבות.
תחילת פעולה: המשאבות לא חייבות להיות מלאות בנוזל. הן יוצרות עצמאית את מילוי המשאבה בנוזל וריקון אוויר מכיוון שהם פועלים מתחת לפני הנוזל הנשאב.
קוויטציה: מכיוון שהמשאבות הטבולות שקועות לחלוטין ויש לחץ מים מתמיד, הן אינן נוטות לסבול בפגעים של קוויטציה. לעיתים זו בעיה עם משאבות צנטריפוגליות וסוגים אחרים של משאבות לחץ חיובי.
יעילות: משאבה טבולה כוללת לחץ עמוד של נוזל בקצה היניקה כדי לעזור לה לפעול. אין צורך להשתמש באותה האנרגיה כדי לשאוב נוזלים לתוך המשאבה ולכן הוא יעיל יותר.
רעש: מכיוון שמשאבות אלה שקועות הן אינן יוצרות רעש סביבתי ברוב היישומים.

חסרונות השימוש במשאבות טבולות

נגישות: משאבות טבולות לרוב אינן נגישות בקלות לבדיקות או תחזוקה שוטפת, במיוחד ביישומי בארות עמוקים. הקושי בביצוע תחזוקה מונעת לכן ביישומים רבים משאירים את המשאבות לפעול ויש להחליפן.

קורוזיה: חשיפה ממושכת לנוזל מכל סוג שהוא תוביל לקורוזיה. משאבות טבולות משמשות לעיתים קרובות לטיפול בנוזלים מאכלים וחומרים מעקלים. אטמים מועדים במיוחד לקורוזיה, מה שמוביל לדליפות ונזק למנוע. כדי לנטרל קורוזיה, משאבות אלה צריכות להיות עשויות מחומר עמיד בפני קורוזיה, מה שעלול לייקר אותן.

במידת האפשר, יש לבדוק משאבות טבולות בתדירות האפשרית. באופן זה, אפשר לבצע את כל התיקונים הנחוצים להארכת חיי המשאבה.

יישומי משאבה טבולה

משאבות טבולות הן בדרך כלל אמינות ומסוגלות לפעול היטב בתנאים קשים. הם מיוצרים עם יציקות ברזל חזקות ומוגנים מפני קורוזיה באמצעות אפוקסי מצופה.

אלה חלק מהיישומים העיקריים עבור משאבות אלה:

שפכים: משאבות טבולות המכונות לעיתים משאבות ביוב, נמצאות בשימוש נרחב בתעשיית ניקוז מים ומי שפכים. הן משמשות לעיתים קרובות בתחנות שאיבה מכיוון שהן קומפקטיות ויקרים פחות להתקנה מאשר משאבות אחרות.

טיפול בשפכים ע”י משאבות ביוב: יישום זה דורש משאבות טבולות, כמו משאבות טחינה, שיכולות להעביר חומר מוצק ללא הפרעה מכניסה לפריקה. משאבות אלה מפחיתות לרוב חומר ביוב לחלקיקים לצורך טיפול קל יותר וטיפול במורד הזרם.

שאיבת מי נגר: משאבות טבולות משמשות לעיתים קרובות להסרת נוזל מאזור מסוים ללא עומק רב. זה יכול לכלול ריקון בריכות זנב מפעולות כרייה או שאיבת מים מבניין בעקבות הצפה.

חפירות: המשאבות הטבולות משמשות את רשויות הנמל לחפירתו. עליהם להיות מתוכננים במיוחד לטיפול בנוזלים עם תוכן מוצק גבוה.

בארות: בארות מים וקידוחים מפעילים משאבות אלה כדי להעלות מים אל פני השטח. תעשיית הנפט והגז עושה שימוש נרחב במשאבות טבולות ESP כדי להעלות נפט אל פני השטח מבארות עמוקות.

יישומים ימיים: משאבות טבולות משמשות את כל הספינות היוצאות לטיפול בשיטפונות ופריקת דוברות. משאבות טבולות יכולות להיות חיוניות באמת. בחלק מהמקרים הללו, תעשיות לא יוכלו לפעול בלעדיהן. סיכום למשאבות הטבולות מגוון רחב של דירוגים לגבי קיבולת, מהירות שאיבה ושימוש באנרגיה. אפשר להשתמש בחלקן להחלפה למגוון יישומים בעת שאיבת נוזלים דקים.

ליישומים של שאיבת נוזלים צמיגים יותר ויישומי שאיבה בעומקים גדולים יותר דורשים משאבות חזקות יותר שנועדו לאפשר להם לתפקד כראוי. נוזלים עם אחוז מוצק גבוה כמו משאבות ביוב, נוזלים מאכלים ושוחקים מהווים בעיה מסוימת, וגם נוזלים המכילים חומר מוצק העלולים לגרום נזק למשאבה. כל יישום מציב אתגרים משלו. כדי להבטיח שיש לך את המשאבה המתאימה ליישום שלך, פנה לזרם מים הנדסה בע”מ בטלפון: 04-8277222 או השאירו פרטים בטופס המופיע מטה ונחזור אליכם בהקדם.

לפרטים נוספים מלאו את הטופס
או התקשרו: 054-3123555

24 שעות
דילוג לתוכן