zerem.maim@gmail.com

7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה

לוח בקרה

חדרי משאבות לבתים משותפים

ועדי בתים ודיירים יקריםבעמוד זה תוכלו ללמוד על המערכות הקיימות בבניינכם ומשרתות אתכם באופן יומיומי, ועל אופן התחזוקה המומלץ.


חברת זרם מים נותנת שירות מקיף בתחום המשאבות ומערכות המים לדיירי בניינים רבי-קומות ובתים משותפים. במבנים אלו ניתן למצוא מערכות שאיבה ומים, שתוכננו על-ידי מהנדס מים והורכבו על-ידי קבלן הבניין. המערכות תוכננו כך שישרתו את הדיירים, בהתאם לצורכיהם ולפי פרמטרים הידראוליים ושיקולים מקצועיים נוספים.

מים

מים הם יסוד החיים, ולכן יש לשמור על איכותם וכך גם על הבריאות. מים לא מטופלים עלולים לגרום לבעיות זיהום ולמחלות. חיידק הלגיונלה למשל מצוי במים עומדים או במים שאינם נקיים, ונחשב לקטלני. בבניינים משותפים קיימים מאגרי מים, אותם יש לטהר מדי שנה לפי חוק של משרד הבריאות.

חוות דעת

מומלץ לקבל חוות דעת מקצועית לפני מסירת הבניין לדיירים, כדי לוודא שהמשאבות ומערכות המים אכן תוכננו היטב, ושהציוד הוא בעל תקן והורכב באופן איכותי. אם על-פי חוות הדעת ישנם ליקויים או שמא חוסרים, ניתן לדרוש מהקבלן לטפל בכך.

רעשים

חדרי משאבות הנבנים מעל לדירות או לחלופין משאבות מים שמורכבות על גג הבניין, הופכים למטרד ממשי וכמעט בלתי נסבל. מומלץ לבדוק עם הקבלן את מיקום חדר המשאבות לפני רכישת הדירה. חברת זרם מים שמחה להציע פתרונות גם לבעיות מסוג זה.

מערכות הגברת לחץ

מערכות אלו מזרימות את מי הצריכה לדירות ממאגר מים או מרשת עירונית, ותפקידן לספק לחץ מים מתאים לדירה ואת כמות המים הנדרשת. מערכות אלה כוללות שתי משאבות או יותר ולוח חשמל, בקרה ופיקוד.

כמערכות חכמות, הן מכילות משני מהירות ובקרים השולטים בלחצים, באספקת המים ובמשטר העבודה, ובנוסף לכך חוסכות באנרגיה ומתריעות על תקלות (כגון תקלת עבודה וחוסר מים). גם את מערכות אלו, לרבות אביזריהן, יש לתחזק כנדרש.

משאבות ניקוז

ישנן משאבות ניקוז המיועדות לניקוז מי גשמים או מי תהום בחניונים, במגרשים נמוכים ובמרתפים, במטרה למנוע הצפות. בחודשי הקיץ משאבות אלו בדרך כלל אינן עובדות, ולכן עם בוא הגשמים יש לבדוק את תקינותן.

משאבות ביוב

משאבות אלו ניתן למצוא גם בבניינים משותפים, כשהן טבולות בבור איסוף, ותפקידן הוא לשאוב ולסלק את הביוב המשותף. מומלץ לא לזרוק לאסלה מגבונים לחים וחפצים שונים, אשר עלולים לגרום לתקלות רבות במשאבת הביוב.

צנרת

תפקיד הצנרת הוא להוביל את המים, ולכן יש לשמור על תקינותה לאורך זמן, באמצעות מניעת הצטברות חלודה ובלאי מואץ.

מערכות כיבוי אש

יש לדאוג למערכות אלה בשל חשיבותן הרבה, ולבצע ביקורת כנדרש לפי תקן כיבוי אש. המערכות מחולקת באופן הבא:

הידרנטים – ברזי כיבוי גדולים הנמצאים מסביב לבניין ומותקנים על צינור אנכי. צבעם אדום והם מופעלים באמצעות גלגל שברשות מכבי האש.
מערכת מתזים (ספרינקלרים) – תפקידה להתיז מים באופן מידי בשעת שריפה. המערכת מותקנת בתקרה, בתוספת משאבה חשמלית / דיזל.
עמדות כיבוי – העמדות מפוזרות ברחבי הבניין וכוללות: גלגלון עם מזנק, ברז כיבוי, זרנוקים ומטפים.
מז”ח (מונע זרימה חוזרת) – מותקן בכניסת המים הראשית בבניין, ומשמש גם כמפריד בין מערכת כיבוי אש לבין מי צריכה. יש לבדוק את המז”ח אחת לשנה ולקבל אישור מבודק מוסמך.

טיפים לוועד הבית

יש לתחזק היטב את המערכות השונות, הנחשבות ליקרות ולחשובות, כדי למנוע בלאי מואץ. תחזוקה טובה משתלמת! אל תתפשרו על מקצועיות ובחרו אנשי מקצוע בלבד. כמו כן, זכרו שאין קשר להסכמי תחזוקה שונים בבניין.

  • יש לבקר בחדר המשאבות אחת לשבועיים.
  • יש לבדוק שנורות ההתראה על לוח החשמל אינן דולקות (בצבע אדום).
  • יש לבדוק שחדר המשאבות יבש ושאין נזילות.
  • יש לוודא שאין רעשים מוזרים מהמשאבות ובכלל.
  • יש להקפיד שמכל הלחץ מלא אוויר ונמצא בלחץ נדרש (אטמוספרה אחת פחות מהלחץ שנקבע במערכת).

לפרטים נוספים מלאו את הטופס
או התקשרו: 04-8277222

דילוג לתוכן